۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶

امام جمعه محمودآباد:

حمایت از فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است

حمایت از فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: حمایت از فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است و امروز قطعا یکی از واجبات قطعی حمایت جهان اسلام از مظلومان غزه و فلسطین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با بیان اینکه مسئله «امت اسلامی» یک مسئله‌ی اساسی است اظهار کرد: تأکید بالخصوص و متعمدانه امامان انقلاب بر روی واژه «امت اسلامی» به این جهت است که ما فراموش نکنیم که یک امت هستیم.

وی با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی بین کشورهای اسلامی حقیقت «امت اسلامی» را تغییر نمی‌دهد، افزود: بیشترین تلاش و همت امامان انقلاب در زمینه‌ی مسائل مذاهب اسلامی چه در داخل کشور و چه در جهان اسلام، ناظر به این جهت است که ما عنوان «امت اسلامی» را فراموش نکنیم.

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر اینکه در نمازهای جمعه و در سایر اجتماعات بزرگ این عنوان «امت اسلامی» را تکرار کنید، بیان کرد: کاری کنید که همه به هوش بیاییم و بفهمیم که عضو امت اسلامی هستیم.

وی بیان کرد: هدف ما عزت امت اسلامی است و عزت امت اسلامی هم جز با اتفاق و اتحاد به دست نمی‌آید و باید همه در این زمینه تلاش کنیم.

حجت الاسلام موسوی گفت: نباید نسبت به رخدادهای امت اسلامی، بی‌تفاوت و غافل بود و نمی‌شود که من خودم را مسلمان بدانم اما از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزه یا در هند یا در جاهای دیگر می‌کشد غافل باشم.

وی با بیان اینکه این بی‌تفاوتی و غفلت خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است، ادامه داد: ممکن است ما شخصاً نتوانیم کاری برای کمک به مسلمان رنج‌کشیده انجام بدهیم اما همدلی و هم‌دردی یک حقیقتی است که باید وجود داشته باشد.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: علاج اختلاف‌انگیزی دشمنان این است که ما بر روی «وحدت» تکیه کنیم و با وحدت ستیزان نیز مقابله کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از فلسطین واجب قطعی امت اسلامی است و امروز قطعاً یکی از واجبات قطعی حمایت جهان اسلام از مظلومان غزه و فلسطین است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فراررسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: این رویداد ماندگار و جاویدان با وجود خسارات آن مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است و تجربیات گران‌بهایی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده و الگویی برای ایستادگیِ درس‌آموز مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می‌رود.

امام جمعه محمودآباد در پایان تاکید کرد: جنگ هشت ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران و تجلیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به‌گونه‌ای که چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می‌گردد.

کد خبر 6230955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha